Saturday, March 10, 2012

4. gün

Bu seferki oruç bir sürü ilke imza atıyor. Dışarda hava 6 dereceyken sadece sıvıyla beslenmeye çalışmak (buna ciddi bir zamanlama hatası da denebilir) gün boyu yoga dersi vermek gibi fiziksel bir aktiviyle uğraşırken detoksa başlamak ve tabii ki Ramazan harici oruç tutmayan misafirler varken bu işi devam ettirmek.

Bu sabah 5 günlüğüne annem ve teyzem geldiler. Günün en güzel anlarından biri annemleri sokakta karşıladığımda yüzüme bakıp ilk olarak "aaa değişimişsin, rengin de yüzün de çok güzelleşmiş" demesi oldu. Ben günlerdir aman ne kadar solgunum, suratım kağıt gibi kurudu üzerine de sivilceler garnitür oldu diye dolanırken böyle bişeyi duymak müthiş iyi geldi. Şimidi düşündüm de ya ikimizden birinin algısında sorun var, ya da annem ben kendimi iyi hissedeyim diye bol şekerli bir iltifatta buludu.

kahve falına bakan çok - ıspanak suyu falına bakabilen var mı?
Gün boyu önce dersler sonra aileyle muhabbet sonra CranioSacral seansları ve en sonunda da İstiklal'de yürüyüş derken çok fazla yorulmuşum. Eve biraz başım dönerek ve geldim. Ama genelde bugün kendimi çok daha iyi hissediyorum - en önemlisi çok daha hafif. Dün yoga öğrencilerimden birine karpal tünel sendromunu anlatırken farkettim ki el bileklerimde ciddi bir incelme var. Acaba daha önce yediklerimden ne(ler) el ve ayak bileklerimde o kadar su toplanmasına sebep olmuş diye çok merak ediyorum.

Sabah:  10 havuç, 2 yeşil elma, 2 portakal
Öğleden sonra: 10 salatalık, 3 yeşil elma, 1 kırmızı elma, 1 demet maydonoz, 6 yaprak karalahana, 4 sap kereviz, 1 limon ve 1 tatlı kaşığı Udo'nun yağı
Gece: 5 havuç, 1 pancar, 1 baş kereviz, 1 yeşil elma, 1 turunç

İçeceklerimi kendimce sıralamaya başladım. Sabah ilk içtiğim içecek güneş renginde ve (havuç hariç) ağaç dalından toplanan meyvalardan oluşuyor. Öğlen toprağa daha yakın ve mümkün olduğunca yeşil yapraklı sebzeleri sıkıyorum. Gece ise ağırlıklı toprak altından gelen kök sebzeler. Kendimce güneşin doğuşu, yükselişi ve batışını takip ediyorum. En çok yeşil içecekleri seviyorum, içtiğimde her hücreme kadar beslenmiş hissediyorum ve çok da mutlu oluyorum. Beslenme uzmanı bir arkadaşım " beslenmende başka hiçbirsey değiştirmeyip günde sadece bir bardak yeşil sebze suyu ya da smoothie içerek çok daha mutlu ve sağlıklı olabilirsin" diye. Gün geçtikçe onun sözlerinin doğruluğunu deneyimlerimle görüyorum.

Şimdi haftasonu arası. Tatil yapacağımdan değil, önümüzdeki iki gün haftaiçinden daha fazla çalışacağım için. Pazartesi artık "çok üşüdüm, oram buram ağrıdı, yoruldum" gibi acılı ve şikayet eden bir yazı yerine "yakıtı fazla gelmiş roket gibiydim" yazmayı istiyorum.

No comments:

Post a Comment