Tuesday, March 6, 2012

1. gün

Sabah uyandığımda ilk defa yataktan kalkmak için saatlerce dönüp durmam gerekmedi. Bunun oruca başlamak için olumlu bir işaret olduğuna karar verdim. Bir gece önceden leziz yemek finalimi Çiya'da muhteşem falafel, humus ve zeytin salatasıyla yapmıştım zaten.

Bi yerde uzun süreli oruçlara başlamak için en uygun saatin öğlen olduğunu okumuştum ve aklıma yatmıştı; Sabah kahvaltıyı edip öğlen ve sonrası artık katı gidaları bırakıp sebze/meyva sularıyla devam etmek. Böylece ilk gün hem de sabahtan açlık sendromlarıyla uğraşmadan daha kolay bir geçiş yapılabiliyor. Bu sefer de öyle yaptım. Sabah ıspanak, kuzukulağı, muz, taze zencefil, turunç ve spirulina'dan oluşan smoothie kahvaltımı yaptım.

Sonra saat 2ye doğru acıkınca aslında bu seferki oruca işaretler falan beni ruhen hazırlasa da madden hiç hazır olmadığımı farketim. Evde suyu sıkılabilecek hiçbir sebze veya meyva olmadığı gibi destekleyici olarak alınan Karnıyarık Otu (Psyllium Husk), Bentonite Kili, Probiyotik vb de yoktu. Onları Istanbul'da nereden alabileceğimi de bilmiyorum. Manavın yolunu tuttum, en azından orada suyu sıkılacak bişeyler her zaman bulunuyor. 2 kilo salatalık, kereviz sapı, 2 baş kereviz, 1 pancar, 4 yeşil elma, 1 demet pazı, 2 kilo havuç alıp eve döndüm. İlk sebze suyumu 2 kilo salatalık, 3 yeşil elma, 1 kırmızı elma, 4 kereviz sapı, 4 yaprak pazı ve yarım limondan yaptım, yaklaşık 2 litre su çıktı.  Ben bir bardak içip mutfağı temizleyene kadar ders saati geldi. Sebzeleri yıkamak, doğramak, sıkmak, süzmek ve sonra temizlemenin 1 saat sürdüğünü unutmuşum. Ama ortaya çıkan muhteşem renkli ve lezzetli su buna fazlasıyla değdi.

Ders bitince kendimi bir anda çok yorgun hissettim ve üşümeye başladım. Bunlar genelde detoksun 2. gününde görmeye alışık olduğum belirtiler. Ya 2.5 yılın üstüne bu sefer arınma çok hızlı başladı ya da kışın bu buz gibi havasında böyle bir oruç çok iyi bir fikir değil...

Metabolizmayı geri dönüşü olmayacak şekilde yavaşlatmamak ve çok da halsiz kalmamak için günde 1200 kalorinin altına düşmemek gerek. Ama bu karışımda yaklaşık 700 kalori var. Kahvaltıdaki smoothie de en fazla 300 kaloridir. Demek daha ilk günden minimum limitin altına düşmemek için birazdan yeni bir sebze suyu daha içmem gerek. Fakat çok üşüyorum, şu anda önce havuçları sonra da juicer'ı tekrar yıkama fikri bile beni oturduğum yere (cayır cayır yanan kalorifer dibi) çivilemeye yetiyor.

Biraz mızırdandıktan sonra kalkıp 1 kilo havuç, 1 baş kereviz, yarım limon ve yarım taze zerdeçal sıktım. Ancak yarım litre kadar su çıktı ama o minicik zerdeçal parçası nasıl bir lezzet vermiş havuca ve kerevize! İçmeden önce fotoğrafını çekmek için zor sabrettim. Bu içeceğin yaklaşık 400 kalori olması gerek diye hesaplıyorum. Şimdi son bir gayretle juicer'ı yıkayıp sonra yatacağım.

Hazırlıksız başladığım ilk gün fena geçmedi. Hiç açlık hissetmedim. Ama çok üşüyorum. Yarın sabah erken dersim var, çok merak ediyorum kolay uyanabilecek miyim diye.

No comments:

Post a Comment